Ще се храните интуитивно

Интуитивното хранене е подход, основан на процеси, с които ще ви науча  да имате здрава връзка с храната, както и как да станте експерти на собствените си тела. По този начин ще се научете  как да се доверяте на нуждите си, да бъдете в състояние да правите  разлика между физически и емоционални усещания и да развивате собствен телесен опит.

ДЕСЕТТЕ  принципа  на  Интуитивното хранене:

  1. Отхвърлете диетичните навици. Изхвърлете книгите и списанията за диети, които Ви предлагат фалшива надежда за бърза загуба на тегло с дълготраен ефект. Ядосайте се на лъжите, които са Ви довели до чувството на провал всеки път, когато новата диета спре да действа и Вие отново си връщате всички килограми. Ако позволите дори на една малка надежда да се забави, много е вероятно някоя нова и по-добра диета да Ви дебне зад ъгъла.
  2. Почитайте глада си. Поддържайте тялото си биологично сито с адекватни енергия и въглехидрати. От друга страна, можете да предизвикате първичен стремеж за преяждане. След като веднъж стигнете до момента на силен глад, всички намерения за умерено и съзнателно хранене са мимолетни и неподходящи. Да се научим да почитаме този първи биологичен сигнал поставя основата за възстановяването на доверието към себе си и храната.
  3. Бъдете в мир с храната. Обявете примирие и спрете борбата с храната! Подарете си безусловно разрешение да се храните. Ако си кажете, че не може или не трябва да ядете определена храна, това може да доведе до силни чувства на лишения, които се натрупват в неконтролируем глад, а често и склонност към преяждане. Когато най-накрая се „предадете“ пред забранената храна, яденето обикновено води до преяждане и непреодолимо чувство за вина.
  4. Предизвикайте хранителната полиция. Изкрещете силно „не“ на мислите в главата си, които Ви повтарят, че е добре да ядете под 1000 калории или е зле, че сте изяли парченце шоколад. „Хранителната полиция“ наблюдава неразумните правила, които диетите създават. Полицейската станция се намира дълбоко във Вашата психика. Аз  ще  ви  помогна да  я открием
  5. Уважавайте Вашата ситост. Слушайте сигналите на Вашето тяло, които Ви казват, че вече не сте гладни. Спазвайте знаците, които Ви показват, че вече сте задоволително сити. Направете пауза по средата на храненето и се запитайте: ➢ Какъв е вкусът на храната? ➢ Какво е настоящото ми ниво на ситост?
  6. Открийте фактора на удовлетворението. Японците имат мъдростта да насърчават удоволствието като една от целите на здравословния начин на живот. В яростта си да останем или да станем стройни и здрави, ние често пренебрегваме един от най-основните дарове на съществуване – удоволствието и удовлетворението  от храната. Винаги ви  уча  ,  че  няма  правилен вариант  , важно  е  да  ви  е  вкусно  !
  7. Уважавайте чувствата си, без да използвате храната. Намерете начин да се успокоите, да отвличате вниманието си и решавате проблемите си, без да използвате храна. Безпокойство, самота, скука и гняв са емоции, които всички ние преживяваме през своя живот.. Храната няма да поправи нито едно от тези чувства. Тя осигурява комфорт за краткосрочен период и Ви отвлича от болката. Но тя няма да реши проблема. Храненето заради емоционален глад може само да Ви накара да се почувствате по-зле в дългосрочен период. В крайна сметка ще трябва да се справите с източника на емоцията, както и с дискомфорта от преяждане
  8. Уважавайте тялото си. Приемете Вашите генетични отпечатъци. Точно както един човек с размер на обувките 38 не може да очаква наистина да се вмъкне в размер 36. Също толкова безсмислено и неприятно е да имате подобни очаквания за размера на тялото си. Но най-главното – уважавайте тялото си, за да се почувствате по-добре заради това, което сте. Трудно е да отхвърлите нагласата към диети ако не сте реалисти и прекомерно критикувате своето тяло.
  9. Упражнения .Забравете войнствените упражнения. Просто бъдете активни и почувствайте разликата. Фокусирайте се върху това как се чувствате, когато движите тялото си, отколкото върху изгарящия калории ефект на упражненията.Фокусирайки се  върху това като енергия, можете да направите разлика между ставането от леглото за една бодра сутрешна разходка или изключването  на алармата.
  10. Почитайте здравето си.  Имате ли по –ценно  от  него  .Избирайте храни, които почитат Вашето здраве и са вкусни, докато Ви карат да се чувствате добре. Запомнете, че не трябва да ядете перфектната храна, за да сте здрави. Вие няма внезапно да получите недостиг на хранителни вещества или да натрупате килограми от едно ядене. Това, което има значение  е какво ядете последователно във времето. Сбогувайте се със съвършенството, това не е еднократна диета, а е процес на прогрес към гъвкав начин на хранене за цял живот.

 

Аз  ще  ви  науча  на  тези принципи  и  ще  ви  помогна да  станете интуитивно хранещ  се !

Ставайки интуитивно хранещ се, означава да се научите да бъдете  себе си за това как можете да не използвате храна, за да се справяте и да изоставите вината. Колкото и странно да звучи, храненето може да е било единственият механизъм за справяне, който трябваше да ви измъкне сам от трудните моменти в живота ви. То може също да е било неизбежен резултат от години на диета и чувство на лишения и отчаяние, които са възникнали от диета. Самата диета може да предизвика емоции, които в крайна сметка да доведат до използване на храната, за да се справяме с тези чувства – знак за още един порочен цикъл, който се дължи на диета.